Thursday, June 3, 2010

BARU

Blog ini diwujudkan untuk sebuah drama bersiri yang bertajuk Nur Fansuri yang mengambil tajuk sempena nama blog ini. Drama bersiri 28 episod x 30 min ini adalah hasil cetusan idea Panel Kreatif Eurofine (M) Sdn. Bhd. dan skripnya ditulis oleh Sharifah Faniza Saiyed Yeop. Drama ini bakal diarahkan oleh Harris Fadzillah. Sehingga blog ini dibuat, sebanyak 11 episod skrip telah dihasilkan oleh Faniza. penggambaran dijangka pada pertengahan Jun dan tayangan dijangkakan pada awal Ogos 2010 sempena bulan Ramadhan.

4 comments:

  1. saya ada menonton drama nie...
    bgi sya bez la jg..
    babak yg hampir menitiskan air mata bila arwah bapa julia kempunan nak makan bubur lambuk..

    ReplyDelete
  2. drama nie best....
    ending drama nie pun ok...
    pelakon2 yng terlibat semua saya suka..
    terutama Ayu Raudhah..

    ReplyDelete
  3. ada xlink nk donlot cta ni?? sy suka sgt2 nk tgk tp xdpt nk tgk.. smpt tgk skit ja..

    ReplyDelete
  4. Salam. Semasa aku tulis novel Lembayung Kasih-Mu kira2 4 tahun dulu,watak hero aku letak nama Fansuri,sebab aku suka sangat dgn nama ni, sejak aku skolah men dulu. Aku bina watak tersebut semata2 utk namanya,nama tu pula aku ambil sempena penyair Agong Hamzah Fansuri di abad ke 16.last sekali anak aku juga nama Nidal Fansuri .aku suka dgn nama tu. Aku pelawa you all baca Lembayung Kasih-Mu. novel Alaf 21.

    ReplyDelete